Product main image

Malowanie wnętrz

Bolix Harmonic Silicate

wariant: 10 l kolor na zamówienie
cena:
350.55 PLN
Produkt jest dostępny
Gwarancja jakości
Dostawa w 24 godziny
Bezpieczne płatności

Warianty produktu:

Charakterystyka produktu:

Farba polikrzemianowa stworzona specjalnie do wnętrz. Jest ona wyjątkowo trwała i wydajna. Cechuje się matowym wykończeniem, które nie tworzy refleksów. Jest idealna do malowania ścian i sufitów, a jej struktura tiksotropowa zapewnia łatwą aplikację bez kapania.

• krycie jakościowe – klasa 1 • odporność na szorowanie na mokro – klasa 2 • niskoalkaliczna • powłoka matowa, bez refleksów • struktura tiksotropowa – łatwa aplikacja bez kapania • wysoce wydajna – do 12 m2 z 1 litra farby  spełnia wymagania VOC uwzględniając wytyczne LEED 2009 i LEED v4  produkt może przyczynić się do spełnienia wymogów certyfikacji BREEM w zakresie jakości powietrza we wnętrzach  nie zawiera fenoli i formaldehydów  tworzy powłokę malarską o podwyższonej odporności na promieniowanie UV, w tym od lamp bakteriobójczych emitującym promieniowanie UV-C – barwa i wygląd powłoki nie zmieniają się po 8-godzinnym naświetlaniu.

Specyfikacja techniczna

W stanie dostarczanym
Temperatura otoczenia i podłoża w trakcie nakładania i wysychania farby
od +5°C do +25°C
Wilgotność względna powietrza w trakcie nakładania i wysychania farby
do 80%
Gęstość objętościowa
ok. 1,30 kg/dm3
Kolorystyka: wybrane kolory z palety barw BOLIX SPEKTRUM INSIDE
70 kolorów
Stopień połysku
głęboki mat- około 1,5 [kąt 850 ]
Odczyn pH
ok. 8,5
Odporność na szorowanie na mokro wg PN-C-81914
rodzaj I
Odporność na szorowanie na mokro wg PN-EN 13300
klasa 2
Krycie jakościowe wg PN-EN 13300
klasa 1
Czas schnięcia powierzchniowego
min. 2h
Czas uzyskania pełnej odporności na szorowanie
min. 28 dni
Zawartość części stałych wg PN-EN ISO 3251
56 (±5)%
Gęstość strumienia dyfuzji pary wodnej V wg PN-EN ISO 7783
≥840 g/(m2d)
Ekwiwalentna grubość warstwy powietrza Sd wg PN-EN ISO 7783
≤0,025 m przy grubości suchej powłoki 100µm
Jasność Y wg DIN 5033-9
96,5 %
Grubość powłoki wg PN-EN 1062-1
100 - 200µm (uzależnione od krotności nakładania farby)
Zawartość LZO
Limit zawartości LZO (kat.:A/a) – 30g/l (2010r.) Produkt zawiera max. 30,0 g/l LZO (VOC)

Opakowanie zawiera produkt gotowy do stosowania. Bezpośrednio przed użyciem całą zawartość opakowania należy bardzo dokładnie wymieszać mieszarką/wiertarką wolnoobrotową z mieszadłem koszykowym lub skrzydełkowym aż do uzyskania jednolitej konsystencji. W razie potrzeby rozcieńczyć niewielką ilością czystej wody (przy pierwszym malowaniu max. 10% objętości, przy drugim max. 5%).

PRZYGOTOWANIE PODŁOŻA:

Podłoże powinno być suche, jednolite, czyste, pozbawione luźnych powłok, tłustych plam i innych zanieczyszczeń, wolne od agresji biologicznej i chemicznej oraz powłok obniżających przyczepność (np. brud, kurz). Powłoki farb wapiennych lub klejowych należy usunąć. Małe nierówności podłoża (do 5 mm) przeszpachlować gotową gładzią BOLIX Presto Acryl lub gładzią BOLIX SP. W przypadku większych nierówności (5 – 15 mm), wyrównać zaprawą BOLIX W, a następnie całość przeszpachlować BOLIX Presto Acryl lub BOLIX SP. Podłoża chłonne zagruntować preparatem gruntującym BOLIX SG-W lub rozcieńczoną farbą; dwie części farby i jedna część wody. Podłoża mało chłonne i prawidłowo związane należy przed malowaniem jedynie zmyć wodą i pozostawić do wyschnięcia. Przed malowaniem tapet należy sprawdzić ich przyczepność do podłoża.

 Należy zwrócić szczególną uwagę aby podłoże przeznaczone do malowania było równe i staranne przygotowane.  Świeże tynki cementowe i cementowo-wapienne można malować po upływie minimum 2 tygodniowego okresu sezonowania, a tynki gipsowe minimum po 1 tygodniu dojrzewania.  Gipsowe lub akrylowe gładzie szpachlowe można malować po ich całkowitym wyschnięciu.  Malować poszczególne powierzchnie stanowiące odrębną całość w sposób ciągły nie dopuszczając do wyschnięcia farby. Stosować farbę pochodzącą z jednej partii produkcyjnej, co pozwoli zachować optymalne walory estetyczne.  W przypadku, gdy podczas procesu malowania konieczne jest wykonanie przerw technologicznych, zaleca się wcześniejsze zaplanowanie niewidocznych miejsc ich wykonania.  Malowanie sąsiadujących powierzchni o różnej strukturze może powodować efekt różnych odcieni farby.  Sufit malować od okna w kierunku wnętrza pomieszczenia, zgodnie  z kierunkiem padania światła, co ogranicza ryzyko powstawania widocznych smug.  Malowanie każdego fragmentu należy zakończyć ruchami wałka, pędzla zawsze w tym samym kierunku.  Stosując wałek do malowania, farbę rozprowadzić ruchami w pionie,  a następnie w poziomie, nie dociskając go do podłoża. Nie malować „suchym wałkiem”.  Przed rozpoczęciem prac wałek powinien być czysty i suchy. Wilgoć pozostała we włosiu wałka po jego myciu może spowodować niewielkie rozrzedzenie farby, a w konsekwencji doprowadzić do powstawania smug na pomalowanej powierzchni.  W trakcie malowania i po jego zakończeniu pomieszczenia należy wentylować chroniąc jednocześnie przed przeciągami powodującymi zbyt szybkie wysychanie farby.  Przed przystąpieniem do prac malarskich elementy i obszary nieprzeznaczone do malowania należy odpowiednio zabezpieczyć, np. taśmą papierową.  Niska temperatura, podwyższona wilgotność, brak odpowiedniej cyrkulacji powietrza wydłużają czas wysychania farby w stosunku do podanego okresu czasu.  Nie stosować na powierzchniach narażonych na długotrwałe oddziaływanie wody.  Po zakończeniu narzędzia i ręce należy umyć bieżącą wodą, pamiętając że po wyschnięciu farby czyszczenie jest utrudnione.  Napoczęte opakowanie farby należy dokładnie zamknąć, a jego zawartość wykorzystać w możliwie najkrótszym czasie.  Kolor wyschniętej powłoki może różnić się od koloru wzornika, co może wynikać z: faktury malowanej powierzchni, grubości i ilości nałożonych warstw oraz warunków cieplno-wilgotnościowych w trakcie nakładania i wysychania. Przed przystąpieniem do prac zaleca się wykonać malowanie próbne pod kątem zgodności koloru powłoki malarskiej z oczekiwaniami.

Do 12 m2/l przy jednokrotnym malowaniu na gładkim, odpowiednio przygotowanym podłożu. Zużycie jest uzależnione od chłonności i struktury podłoża oraz użytego narzędzia malarskiego dlatego dokładnie można je ustalić na podstawie próby.